Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Pierre's project

Pierre's project 3 years 9 months ago #779

  • PiMo
  • PiMo's Avatar
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 108
  • Thank you received: 5
Hoezo Jörgen ... autorijden kan toch ook met wat minder weer? Ik rij met veel plezier het hele jaar door in mijn Fiat. Sterker nog hij slaapt ook het hele jaar buiten. Als je hem wast (doe ik overigens nooit) wordt hij toch ook nat. :woohoo: Het enige is dat eeuwige beslaan van de ramen. Daarom ben ik nu een verwarming (uit een Mercedes bus) aan het inbouwen met een flinke blower er op. Die kan mooi in het gat waar de radiator heeft gezeten. Die heb ik er uitgehaald en daar komt een klein tankje voor in de plaats. Die ben in nu aan het maken. Het frame voor de verwarmingsradiator heb ik er al ingelast. Binnenkort volgen de foto's.
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 3 years 8 months ago #789

  • PiMo
  • PiMo's Avatar
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 108
  • Thank you received: 5
Update:

Dit is het gat wat tevoorschijn komt als de radiateur is weggehaald. Ik wil hier een watertankje maken en een kachelradiateur met een ventilator (van een Mercedes bus). Het moet volgens mij allemaal precies gaan passen.



Eerst maar een frame maken voor de kachel.





Volgende klus is een elektrische benzinepomp en een 8 mm koperleiding onder de wagen. De brandstofpomp zit zo op z’n kop gemonteerd precies onder het tankniveau Ik heb de pomp op rubbers gezet om de herrie een beetje tegen te gaan.



Het tankje is gewoon gelast van een stukje plaatstaal en bovenop heb ik een bovenkant van een oude radiateur gesoldeerd. Snel klaar en ik heb gelijk de bevestigingen om het tankje op te hangen en de bovenste slang klopt gelijk.



Het “nieuwe”blok is ook gemonteerd en nu kan het leuke werk beginnen. Aanpassen … bedenken en opbouwen.





De kachel zit ook op z’n plek en wordt bediend door een kogelkraan.





De kachel haalt zijn warm water uit een aansluiting op de kop en wordt door de kleine aansluiting op de waterpomp weer in het koelsysteem opgenomen. De toevoer loopt met koper boven de bougies langs en dan met rubber slang naar de kachel.



Boven de carburateur is nog net ruimte voor de benzinedruk regelaar en een filter.

Last Edit: 3 years 8 months ago by molen934.
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 3 years 8 months ago #790

  • molen934
  • molen934's Avatar
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Posts: 217
  • Thank you received: 5
Gebruik jij loodvervanger voor je a112 motor??
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 3 years 8 months ago #792

  • PiMo
  • PiMo's Avatar
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 108
  • Thank you received: 5
Foto’s staan er keurig op Bob … bedankt. Ik snap er helemaal niets meer van. Ga het nogmaals proberen met een foto en .... nou gaat het zonder probleem. :woohoo:




Om nog even terug te komen op je vraag van de loodvervanger. Ja ... ik gebruik deze omdat ik gebruik maak van een kopje van een Fiat 127 die nog niet is aangepast met andere klepzittingen. Dus helaas moet ik wel gebruik maken van de loodvervanger.
Last Edit: 3 years 8 months ago by PiMo.
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 3 years 8 months ago #795

  • molen934
  • molen934's Avatar
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Posts: 217
  • Thank you received: 5
Zijn de originele klepzittingen van een A112 Abarth wel gehard toch?
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 3 years 8 months ago #796

  • PiMo
  • PiMo's Avatar
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 108
  • Thank you received: 5
molen934 wrote:
Zijn de originele klepzittingen van een A112 Abarth wel gehard toch?

Geen idee Bob. Dat ligt denk ik aan de leeftijd. Had je toen al loodvrije benzine? Je merkt het vanzelf als je vaak kleppen moet stellen. Aan de andere kant is het geen moeite om er na het tanken een klein beetje loodvervanger in te gooien bij twijfel. En de kosten zijn het ook niet.
Last Edit: 3 years 8 months ago by PiMo.
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 3 years 7 months ago #813

  • Firestone
  • Firestone's Avatar
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Posts: 190
  • Thank you received: 2
Ziet er goed uit Pierre :)
Forza ABARTH Italia
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 3 years 6 months ago #814

  • PiMo
  • PiMo's Avatar
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 108
  • Thank you received: 5
Firestone wrote:
Ziet er goed uit Pierre :)

Dank je :)
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 3 years 6 months ago #815

Zeer creatief Pierre,
Functioneert hij goed......?
Ik begin nu ook al wat vorderingen te maken.......het gaat helaas nog te langzaam naar mijn zin.....fotos volgen nog wel........
Grt,
Ruud
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 3 years 6 months ago #816

  • PiMo
  • PiMo's Avatar
  • OFFLINE
  • Expert Boarder
  • Posts: 108
  • Thank you received: 5
Dank je Ruud. Het project staat even stil. Ik heb net een ander project afgerond in mijn tuin. Een steiger boven de sloot. Bovendien ben ik druk aan het verbouwen bij mijn zoon die een nieuw huis heeft gekocht dus ......
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.109 seconds