Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Pierre's project

Pierre's project 8 months 3 weeks ago #907

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
  • Thank you received: 5
Het was geen Scheveningen, maar Spijkenisse. Ik was toen bij Harry Meindert. Hij heeft daar een autobedrijf.

www.harrymeijndert.nl
Last Edit: 8 months 3 weeks ago by molen934.
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 8 months 3 weeks ago #908

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Bij Harry Meijndert heb ik destijds mijn Seicento gekocht. Ik heb daar nog even zijn Abarth bewonderd die daar in de showroom staat.

Het is me net te ver weg voor een babbeltje. Maar als ik er niet uit kom is het zeker een optie om eens langs te gaan.

Pierre's project 7 months 1 week ago #909

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Ondertussen is de Seicento als gesloopt opgegeven bij de RDW en geheel gestript. De meeste onderdelen worden weer gebruikt in de 600.

Ook de carrosserie is al in stukken gezaagd en bij de buurman neergezet als oud ijzer. Er is van de auto nu niets meer over.

Ik ben nu bezig om een pasplaat te maken tussen motor en de R5 bak en daarna wil ik de versnellingspook en kabels proberen aan te passen op het schakelgedeelte van de bak. Dus als je tijd hebt voor wat foto's van je creatie Bob ... graag ;)

Pierre's project 3 months 2 weeks ago #911

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
.
Last Edit: 3 months 2 weeks ago by PiMo.

Pierre's project 3 months 2 weeks ago #912

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Een nieuw Frankenstein project.

Mijn grijze Abarth is verkocht en het is de bedoeling dat ik met de groene 600 die ik nog bezit een nieuw (Abarth) project ga starten. De auto was eigenlijk al bijna klaar maar ik ga hem nu weer bijna geheel demonteren. Ik wil proberen met de onderdelen van mijn Fiat Seicento die ik helemaal gestript heb de “Groene” een update te geven. Ik wil de motor gebruiken en ook gelijk een 5 bak van een oer Renault 5 Alpine aan deze motor te fröbelen. Er komt wel aardig wat bij kijken omdat het een 1100 injectieblokje is en dus ook de computer en hele (aangepaste) kabelboom gebruikt moet gaan worden. Ook het brandstof en koelsysteem moet worden aangepast. Kortom … een megaklus en uitdaging. Maar ik heb er zin in.

Pierre's project 3 months 2 weeks ago #913

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Als eerste heb ik me een minibrug aangeschaft (daarvoor alsnog mijn heel grote dank Ruud) en deze op maat gemaakt voor een 600.

Omdat het motortje in de Seicento gekanteld ligt heb ik eerst een frame in elkaar gelast om het blokje te kunnen ophangen zodat het oliepan horizontaal hangt met het oog op de oliepomp en daarmee de smering. Ook gelijk een motorophanging voor op de achterbalk in elkaar gebakken.

Van een stuk karton een eerste ontwerp gemaakt van een verloopplaat tussen motor en bak.

Daarna een mal van een stuk aluminium plaat en tenslotte een definitieve plaat van 10 mm dik. Ook de startmotor krijgt hierop een plekje.

Pierre's project 3 months 2 weeks ago #914

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Ik laat de motor even voor wat het is en pak de brandstoftank aan. Die moet een stukje groter worden om de tankvlotter met brandstofpomp te kunnen huisvesten. Ook de pomp is aangepast en komt 3 cm dieper te liggen. Beetje buigen met de vlotterdraad maar … het gaat precies.

Een voorlopige aanpassing aan het brandschot omdat het blok wat hoger is en de bobines en thermostaathuis op de achterkant van de kop gemonteerd zitten.

Later meer ….

Pierre's project 3 months 2 weeks ago #915

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
De tank ik klaar. Schoongemaakt en voorzien van een coating. De bevestiging van de rechter kant kan ik gewoon gebruiken maar de linkerkant moet ik nog wat regelen. Maar dat komt later. Ik wil de binnenkant eerst nog in de kleur zetten.

Motor en bak zitten ook aan elkaar. Ik heb een toplagertje gedraaid voor in het vliegwiel en van de voorkant van de price-as is ongeveer 9 mm afgeslepen. Plaat en drukgroep is van Fiat Seicento en het druklager is van Renault 16

Pierre's project 3 weeks 6 days ago #916

• Firestone
  • Firestone's Avatar
  • Gold Boarder
  • Thank you received: 2
Het ziet er allemaal weer prima uit Pierre, leuk om te volgen. Voordeel is dat je veel geleerd hebt met de bouw van je andere auto. P.S. die staat overigens weer te koop bij iemand uit Heerde
Forza ABARTH Italia

Pierre's project 3 weeks 6 days ago #920

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Dat is zeker waar Jörgen. Al doende leer ik steeds meer bij. Dit is overigens wel een best groot project waar ik wel een jaar of twee mee zoet ben. Maar dat geeft niet ... da's de hobby hè. Ik heb nu de hele achterwiel ophanging onder handen genomen. Foto's volgen nog wel.

Klopt helemaal dat mijn Abarth weer te koop staat. Het is al weer de derde eigenaar nadat ik hem te koop heb gezet. Degene die hem van me gekocht heeft heeft er twee andere stoelen in gezet en is er een jaar mee aan het rijden geweest en daarna weer verkocht. De eigenaar daarna is als een malle aan het stickeren gegaan en heeft hem bijna gelijk weer verkocht. En deze laatste is denk ik een handelaar die hem voor een prijs te koop heeft staan wat nergens meer over gaat. Maar ja ... mijn (ex)auto is blijkbaar niet meer om in te rijden maar om mee te handelen. Jammer :)
Time to create page: 0.109 seconds