TOPIC: Pierre's project

Pierre's project 5 years 10 months ago #936

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
  • Thank you received: 5
Ik weet eigenlijk niet waar de ophangrubbers van zijn Bob. Ze lijken op de 6oo rubbers maar zijn iets zwaarder. Ik vond ze in mijn eigen winkeltje tussen andere rubbers.
Het motorrubber daar zal het niet aan liggen dat je motor kantelt daar is niets aan veranderd. Je zal het inderdaad moeten zoeken in de rubbers van de versnellingsbak. Ik denk eigenlijk wat ik al eerder zij dat de steun de boordoener is. De rubbers zitten nu helemaal scheef en wat uitgerekt. Maak een andere steun en zorg dat de bak mooi recht in de rubbers hangt. Ik denk dat je dan gewonnen hebt.

Ik heb ook een vraagje ...

Hoe heb jij het gedaan met je aandrijfassen? Heb je die zelf op maat gemaakt en tegen elkaar gelast? Of heb je er schijven aan gelast en die tegen elkaar geschroefd? Zelf zat ik te denken om de dikste af te draaien tot ze dezelfde dikte hebben en dan een stukje pijp er overheen te lassen. Geen idee of dat gaat?
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 5 years 10 months ago #937

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
PiMo wrote:
Ik weet eigenlijk niet waar de ophangrubbers van zijn Bob. Ze lijken op de 6oo rubbers maar zijn iets zwaarder. Ik vond ze in mijn eigen winkeltje tussen andere rubbers.
Het motorrubber daar zal het niet aan liggen dat je motor kantelt daar is niets aan veranderd. Je zal het inderdaad moeten zoeken in de rubbers van de versnellingsbak. Ik denk eigenlijk wat ik al eerder opperde dat de steun de boordoener is. De rubbers zitten nu helemaal scheef en wat uitgerekt. Maak een andere steun en zorg dat de bak mooi recht in de rubbers hangt. Ik denk dat je dan gewonnen hebt.

Ik heb ook een vraagje ...

Hoe heb jij het gedaan met je aandrijfassen? Heb je die zelf op maat gemaakt en tegen elkaar gelast? Of heb je er schijven aan gelast en die tegen elkaar geschroefd? Zelf zat ik te denken om de dikste af te draaien tot ze dezelfde dikte hebben en dan een stukje pijp er overheen te lassen. Geen idee of dat gaat?

Pierre's project 5 years 10 months ago #938

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen, maar het komt wel goed.

Ik heb de renault assen van een kangoo of clio genomen en en die van een Fiat Panda. Op de draagarmen zitten wiellager cassettes van de Panda ook. Die assen doormidden geslepen en iemand met een draaibank ze in elkaar gepast dat het gecentreerd zit. Vervolgens aan elkaar gelast.

Pierre's project 5 years 10 months ago #939

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Dat met de assen moet ik ook maar eens zo proberen te doen. Goeie tip. Alleen moet ik wel eerst mijn draaibankje weer aan de praat krijgen. Hij bromt alleen als je hem aan zet. Ik denk dat de condensator op de motor de boosdoener is. Ik moet hem eerst eens uitgraven. Je stapelt er allemaal rotzooi op als hij buiten werking is :)

Pierre's project 5 years 10 months ago #940

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
haha klopt idd. Zo zie ik vaker draaibanken ergens staan.

Volgens mij had diegene het zo gedaan, als op de onderste foto, (de schuine hoekjes, zijn voor een lasnaad.:

Ik heb die van een Clio/Kangoo homokineten aan de binnenzijden gebruikt, omdat je deze kan servicen. Die van een R16 of R5 zijn volledig geseald en kan je niks aan vervangen. Het verschil is dat er in de homokineten van de R16 en R5 een gat zit, waarmee je met een roll pin de homokineten kan borgen. Een ander verschil is dat de homokineet volgens mij geen lengtecompensatie heeft en de clio en Kangoo weer wel.

Ik heb gekeken om er een gat in te maken, maar dat lukte niet en ik beschouwde het als overbodig, omdat het onmogelijk is omvanuit ingeveerde positie de as uit de bak te laten schuiven.
Zonder de homokineten loopt er olie uit de bak.
Last Edit: 5 years 10 months ago by molen934.

Pierre's project 5 years 10 months ago #941

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Dank je voor de info Bob. Dit is wel een beetje wat ik voor ogen had maar ... ik heb nog twee assen liggen van een R16 (zaten bij de bak) en wil de assen van een 6oo daar op lassen. Dan heb ik lengtecompensatie in het schuifstuk van de 600 toch? De 6oo assen zijn wel iets dunner. Eerst maar eens kijken of de draaibank het weer gaat doen en dan ga ik wel eens iets proberen. Ik heb overigens nog wel de assen van de seicento liggen ook en van een Marbella dus ik kan nog alle kanten uit. Mijn vraag ging eigenlijk hoe de koppeling gedaan is van de verschillende assen en dat is heel duidelijk zo. nogmaals bedankt.

Ik heb wel het idee dat ik de enige ben die het forum draaiende aan het houden is. Is er verder helemaal niemand meer die iets te melden heeft? Zeker in deze tijden hebben we toch genoeg tijd voor de hobby's? :huh:

Pierre's project 5 years 10 months ago #942

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
De 600 asjes zijn natuurlijk ook een optie en dan hoef je niet de draagarmen aan te passen. Ik vond de panda homokineten wel een mooie upgrade.

Het klopt helemaal wat je zegt. Baal erg van dat mijn links van de fotos zijn gebroken. Het alternatief was een duur maandabonnement om ze te houden. Ik vond het bijna chantage.

Ik zit verder niet stil. We hebben nog een race BMW, ondertussen een CB750 opgeknapt en een Toyota aangeschaft. Daarnaast verwachten mijn vriendin en ik ons eerste kind met een paar maanden. Heb dus een deel van mijn garage ingeleverd voor een babykamer :silly: :blink:

Pierre's project 5 years 10 months ago #943

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Wauww Bob ... da's allemaal mooi spul man :woohoo: . En je zit inderdaad niet stil. Heb je de BMW ook zelf opgebouwd?

Is jammer dat er verder niemand meer op het forum te vinden is. Eerder waren er toch meer mensen hier. :(

Ik zie dat je ook foto's hebt gepost vanaf MyAlbum? Hebben ze nog gratis ruimte of moet je daar ook betalen tegenwoordig?

Leuk man dat jullie een kindje krijgen. Een waardevol bezit. Voor mij al weer een tijdje geleden. Ik heb een dochter en een zoon en drie kleinkinderen. Kleinkinderen zijn al weer 7, 9 en 13 jaar. Het gaat snel man. Ik word oud. ;)

Pierre's project 5 years 10 months ago #944

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
Klopt dat er meer waren, maar ik heb er ook aan verzuimd om het Abarth enthousiasme door te zetten.
We zitten ook wel heel erg in de niche kant.

Ja MyAlbum was een goede tip:D Ben mijn database opnieuw aan het opbouwen.

De BMW racer is van mijn vader, maar omdat hij mantelzorger is van mijn moeder zorg ik dat hij deze voor m klaar staat. Dat we m kochten zat er een kooi in en een paar racestoelen, maar eigenlijk stelde het nog niet veel voor.

Ondertussen de hele ophanging aangepakt. Verstevigingen aangebracht. Nieuwe kooi, nieuwe ophanging, stoelen, koolstofvezel dak ingelijmd, polyester motorkap, grotere remmen, lichte wielen.
Motor is bijna geheel origineel, heb alleen de lagers vervangen, kop gereviseerd en de katalysatoren vervangen door rechte pijp. Zodoende is het eigenlijk gewoon altijd lekker sturen.

Ik zie een overeenkomst met mijn vader haha. Mijn zus heeft drie kinderen. Vinden de kleinkinderen je hobby beetje interessant?

Pierre's project 5 years 10 months ago #945

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Hoe dan ook de BMW is een mooi ding waar je aardig wat werk in hebt zitten. Komt hij niet meer op de weg? Omdat je de katalysatoren er uit gehaald hebt? Scheelt best wel in vermogen natuurlijk. Ik plaats hem bij mijn Groene ook niet meer terug. Scheelt ook in ruimte.

Mijn kleinkinderen geven niets om mijn auto. Pim de jongste zit er wel graag in om te sturen. Overigens mijn vrouw heeft er ook helemaal niets mee. :lol: Mijn andere hobby is modelbouw (treinen) en daar kijken de kleinkinderen wel graag naar. ;)
Time to create page: 0.107 seconds