Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Pierre's project

Pierre's project 4 months 2 weeks ago #921

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
  • Thank you received: 5
Ik ben onder de indruk Pierre!

Ik ben benieuwd hoe het bij jou verder ontwikkeld. Bij mij is er een vreemd kraakje als ik de koppeling in trap. Ook moest ik een extra motorsteun maken, want alles kantelde flink, nu heb ik wel heftig meer trillingen haha.

Maar goed. Binnenkort eens alles uit elkaar halen om te zien wat het zou kunnen zijn.
The administrator has disabled public write access.

Pierre's project 4 months 1 day ago #923

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Dank je wel Bob.

Ik heb de balken voor de ophanging door gehaald, puntlassen uitgeboord en weggenomen. Ze moeten een stukje uit elkaar worden gelast en voorzien van een nieuw ophangpunt. Mijn bak past er zo niet tussen omdat hij 4 cm verder naar voren komt. Wel even een dingetje met mijn lijf. ;) Maar ja .... rustig aan en het komt wel goed.

Kijk eens of je een andere ophangsteun kan maken aan de versnellingsbak. Ik zag dat je de 600 steun daar voor gebruikt hebt. De hoek van de rubbers wordt met deze bak heel anders en ze zullen meer uitgerekt worden. Daardoor gaat de bak in de rubbers hangen in plaats van dat hij op de rubbers rust en dan wordt het volgens mij allemaal te soepel en zullen de rubbers zelfs losscheuren.

Pierre's project 3 months 3 weeks ago #926

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
Ja als het goed is past het allemaal maar net.

Ik heb inderdaad de 600 versnellingsbaksteun gebruikt. Ik was hier ook niet zo tevreden over dus heb een extra motorsteun gemaakt van Polyurethaan tussen de bak en de motor. Echter heb ik nu heel veel trillingen haha.

Ik maak binnenkort een foto er van.
Last Edit: 3 months 3 weeks ago by molen934.

Pierre's project 2 months 3 weeks ago #927

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Weer een stapje verder met “de groene”. Omdat ik de motor 4 cm naar voren wil plaatsen zodat ik nog ruimte heb om de distributieriem te vervangen moet de bak ook 4 cm naar voren. Probleem is dat hij dan aan de voorkant net niet tussen de balken past. Deze ruimte loopt taps naar de voorkant. Voordeel is dat straks de motorkap dicht kan en ik wat meer ruimte heb voor het schakelmechanisme van de bak .

Ik heb dus besloten de balken door te slijpen en aan de dwarsbalk 2,5 cm naar buiten te zetten. Gelukkig is de auto aan de onderkant mooi hard en ik hoef dus geen slechte plekken bij te werken en heb overal goed materiaal om te lassen.

Vlak na de boutgaten van de versnellingsbakophanging haal ik de balk door en boor de puntlassen los. Waar ik de balk van de dwarsbalk af haal zit een groot gat voor de verwarming. Niet meer nodig dus las ik voor de stevigheid daar een 2 mm dikke plaat overheen.

Ik maak een mal van een stuk stevig papier voor het stukje plaat om de balk op maat te maken.

Aan de binnenkant een plaat met een moer voor de eventuele nieuwe ophanging van de bak.

De 2e balk bewerk ik net zo.

Ook daar las ik voor de stevigheid een plaat op de dwarsbalk.

Pierre's project 2 months 3 weeks ago #928

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
De balken zijn onder de auto gelast en behandeld tegen roest en beschadigen met anti steenslag.

Daarna in de bodembeschermer gezet.

Tussen het oude en nieuwe versnellingsbak bevestiging een plaat gemaakt waar ik de nieuwe steun op ga lassen.

De binnenkant zet ik gewoon lekker in de menie.

Tussendoor heb ik ook nog even de ruitenwissermotor van de seicento op het mechanisme van de 600 geknutseld zodat ik straks twee (normale) snelheden en zelfs een interval heb.

En alle bedrading uit de auto getrokken. Hier moet straks een aangepaste draadboom in komen van de seicento.

Later meer …..

Pierre's project 2 months 12 hours ago #929

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
Heel fraai werk Pierre!

Ziet er goed uit.

Even een vraagje. Met welke website doe je nu de foto's uploaden?

Pierre's project 2 months 10 hours ago #932

• PiMo
  • PiMo's Avatar
  • Expert Boarder
Dank je wel Bob. Alles ligt nu een beetje stil. Met de kou lukt het niet zo lekker. Ik heb ook geen haast dus we zien wel.

Ik gebruik al een hele tijd MYALBUM (myalbum.com) voor de foto's Bob. Ook voor website en andere fora. Ook sla ik daar vele van mijn foto's op. Nooit problemen en tevreden.
Time to create page: 0.101 seconds