TOPIC: 903cc Coupe-motor in opbouw

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #77

Nog een paar foto's ook van de drijfstangen die ik op gewicht heb gebracht, dynamisch, met een weegschaal en een hulpstuk. Ik vond dit best eng en heb er niet teveel afgehaald, aangezien al dit vlees toch een functie moet hebben, zoals duurzaamheid. Ik heb de ogen dus niet teveel kleiner gemaakt.
Ik heb ze neit gechotpeened....
903Nr2036.jpg


903Nr2032.jpg


903Nr2033.jpg


903Nr2040.jpg


903Nr2061.jpg


903Nr2045.jpg


903Nr2047.jpg


903Nr2048.jpg
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #78

903Nr2046.jpg


903Nr2049.jpg


903Nr2050.jpg


850049.jpg


850050.jpg


850052.jpg


850053.jpg


850045.jpg

Het inlaatspruitstuk komt van Van Koeveringe, alleen wilde ik de kleine gaatjes ook hebben, naast de kopboutbevestiging. De zuigers zijn de Coupe zuigers met de lichte kam, en ik heb deze niet graag bewerkt. Ik heb materiaal in de cirkel onderaan weggenomen, omdat een cirkel nu eenmaal enorm sterk is...Heel voorzichtig heb ik de graten als het ware weggenomen om de gewichten gelijk te krijgen. Geen leuk werk, vooral met een 10000tpm draaiende frees. Dan heb ik nu opgewaardeerde remmen, met speciale schijven, en roestvrijstalen zuigers, 316 L gelijk ik, zeewatervast :lol:
Last Edit: 12 years 2 months ago by Fiat Schmutzfink.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #79

  • molen934
  • molen934's Avatar
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Posts: 223
  • Thank you received: 5
Je pakt het allemaal kundig aan. Ziet er goed uit en ben benieuwd naar de prestaties.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #80

Bob, ik ben maar een leek met boekenwijsheid en een flinke handigheid, maar of ik het allemaal goed doe is maar de vraag. Meestal deelt men je de echte kennsi pas achteraf mee. Zo duurde het jaren, voordat een kennsi die autospuiter is, mij mededeelde dat je met RVS schijven veel dunnere slijpenaden krijgt dan met die dikke krengen...DE LUL !!!! Had mij jaren zien martelen, maar zei niets...Dat is gemeen... Als ik iemand een tip kan geven dan wacht ik daar niet mee.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #83

903Nr2060.JPG


903Nr2062.JPG


903Nr2064.JPG


903Nr2065.JPG


903Nr2066.JPG


903Nr2068.JPG


903Nr2070.JPG


903Nr2071.JPG

Verder met de opbouw, motor geschuurd en toen gewoon met de kwast geschilderd met autolak. Daarna natuurlijk weer sores met die eeuwige voorste lagerschaal, die op maat gemaakt moet worden, want ze zijn bij de 850 ietsje anders agv van de schraapveren op de krukas (voor) De nokkenas stamt van Il Motore, en meet 300graden....
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #84

Dan de schraapveertjes op kun plek, het afgedraaide vleigwiel en de koppeling, alles te samen met de krukas en de peolies gebalanceerd. Duidelijk te zien de plaat die de benzinepompbediening afdekt, dan de zuigers erin en de ARP-bouten op hun plek, want je weet maar nooit :ohmy: :lol:
903Nr2068.JPG


903Nr2072.JPG


903Nr2073.JPG


903Nr2074.JPG


SDC12741.JPG


SDC12756.JPG


SDC12758.JPG


SDC12760.JPG
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #85

SDC12761.JPG


SDC12763.JPG


SDC12765.JPG


SDC12775.JPG


SDC12776.JPG


SDC12778.JPG


SDC12787.JPG


SDC12782.JPG

Afijn, kettinkie erop gemarteld, en is dus weer langer strak, er zat overigens nog een redelijke op. Gistren kwam een vriend nog met een 133-motor, en die ketting zat zo slok, dat het distributiedeksel geraakt was. De rest van de 133-motor was ook zwaar verwaarloosd. Overigens, de aluminium carterpan moest in de buurt van olieopvangbakje iets bijgeknipt worden agv de olieoverdrukklep van de 133.... In de pan heb ik een plug laten lassen waar de de olietempzender van de 105TC in komt.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #86

SDC12784_2013-01-06.JPG


SDC12785.JPG


SDC12793.JPG


SDC12791.JPG


SDC12795.JPG


SDC12796.JPG


SDC12799.JPG


SDC12802.JPG

En toen was ik het gemartled met die schijtcarterpakking zat, hij was er al een keer onder weg gekropen, en toen herinnerde ik ij een modificatie die ik zag in de Haynes, en op een 900T blok. Tapeindjes op de hoeken en het gezeik is afgelopen !!!! PERFEKT, JE KNALT HEM ER ZO OP....
Last Edit: 12 years 2 months ago by Fiat Schmutzfink.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #87

Zo, pannetje zit lekker en de motor hoeft alleen nog maar de kop erop te hebben. maar ik moet dus 2 langere bouten hebben door her sprutistuk van de DCNF. Bouten met maat 110mm M9 x 1,25. Nu zijn die er wel van VW-SEAT, maar die zijn rek, dus ik ben nog niet tot een beslissing overgegaan. Ik ben even een motorbok gaan bouwen.. Die kan nu naar de straler.
SDC12806.JPG


SDC12807.JPG


SDC12808.JPG


SDC12809.JPG


SDC12840.JPG


motorbok002.JPG


motorbok035.JPG


motorbok033.JPG
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #90

  • Firestone
  • Firestone's Avatar
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Posts: 190
  • Thank you received: 2
netjes, goede tip van die draadeindes
Forza ABARTH Italia
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.187 seconds