TOPIC: 903cc Coupe-motor in opbouw

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #150

• abarth1000tcr
  • abarth1000tcr's Avatar
  • Senior Boarder
  • Thank you received: 4
Ik kende hem wel , best een mooi ding zeker voor zijn tijd , had er toen graag 1 willen hebben, maar ja de centen toen, het is toen een 600 geworden.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #152

• abarth 850 tc
  • abarth 850 tc 's Avatar
  • Senior Boarder
  • Thank you received: 2
Ivo de voorzitter van fiat club belgio heeft er ook een en guy moerenhout ook denk ik

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #161

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
  • Thank you received: 5
Hee Joop,

Ik heb ook zo een inlaatje bij Andre besteld. Vroeg me alleen hoe je die kop gaat monteren en in welke volgorde?

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #162

Bob, ik snap de vraag niet .... Gewoon normaal, dus zoals dat altijd moet, op boutvolgorde zoals in het boek staat....

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #163

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
Haha. Ik bedoel dat de korte kopbout in de inlaat zit verstopt. Je monteert de inlaat met de kopbouten. Eenmaal als de inlaat erop zit kan de korte kopbout niet meer worden aangehaald. Althans bij mij niet want er zit tevens eenscheidingswand tussen in het inlaatspruitstuk. Of zie ik hier iets verkeerd?!

Je zou m aan kunnen halen maar dan in 1 stap/ fase dus gelijk 7 kg, maar dat lijkt me ook niet correct?!

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #166

Bob, mijn DCNF-spruitstuk heeft gewoon een gat, kijk maar naar de foto's en dus kan je de kop aantrekken als de carb er niet opzit. Dwz, bij het natrekken moet ie er dus ook weer af. En alleen deze bout als 1e aantrekken zal niet goed gaan....
903Nr2034.jpg

903Nr2032.jpg

903Nr2033.jpg

903Nr2034.jpg

903Nr2069.jpg

Aangezien de 850-motor naar links is gekanteld, en die van jullie gewoon recht hangt als ik mij niet vergis, kan je de ultralage van de A112 nemen, voor de DCNF, deze is slechts een centimeter of 3 hoog.
189-8952_IMG.JPG

189-8956_IMG.JPG

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #167

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
Oja dat is duidelijk Joop:), maar ik heb een inlaat wat hier op lijkt, stel ook als je een inlaat voor een 40DCOE hebt, dan kom je ook onmogelijk bij de korte kopbout:

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 2 months ago #168

Oei, die is wel even anders ja... En via een van de kanalen is dmv een knie en verlengstuk niets te bereiken ? Eventueel met 3/8 socket ipv de 1/2 ? Toch maar eens even monteren op de kop en bereikbaarhedi testen... Jij gaat dus voor een IDF of Dellorto als ik dat zo zie.... maar ik snap je probleem. Men moet daar toch aan gedacht hebben of niet ?

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #172

• abarth1000tcr
  • abarth1000tcr's Avatar
  • Senior Boarder
  • Thank you received: 4
Ik ben ook wel benieuwd hoe die kopbout vast gezet moet worden bij z'n inlaat spruitstuk.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #174

• molen934
  • molen934's Avatar
  • Administrator
Ik heb andré gemaild. Ook omdat hij de gietstukjes nog moest laten maken, gaat weer een paar weken over heen helaas. Net nu ik 2 weekjes vrij ben :angry:
Time to create page: 0.295 seconds