Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: 903cc Coupe-motor in opbouw

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #94

  • molen934
  • molen934's Avatar
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Posts: 213
  • Thank you received: 5
Smeer je vet op de nokkenas voor montage?

Ik heb veel aan je foto's voor mijn eigen opbouw:)

Ga je in die bok de motor testen?
Last Edit: 6 years 7 months ago by molen934.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #96

Omdat de pomp natuurlijk noit meteen olie bij deze delen kan krijgen, want deze delen leven van lek en spatsmering zoals je weet, leek het mij niet gek om er vet aan te doen. Meestal neem ik lithiumvet, dat grijze, dit is Duckhams, lijkt op Campagnola :P .Je kan deze delen wel in olien, maar dat loopt weg, het vet blijft zitten,en los wel op in de olie....Ik weet niet of ik dit van mijzelf heb ofdat iemand mij deze tip gaf....

Noot: De motoren gaan tzt inderdaad in de bok, goed gezien...
Last Edit: 6 years 7 months ago by Fiat Schmutzfink.
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: Fiat1000TCR

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #114

  • Fiat1000TCR
  • Fiat1000TCR's Avatar
  • OFFLINE
  • Junior Boarder
  • Ones you have driven an Abarth you'll never change
  • Posts: 32
euh even ter info!!!
wel netje geverft hoor, maar als je van plan bent dit niet over 1 jaar opnieuw te doen adviseer ik je gewoon hittebestendige Spuitverf te gebruiken.

ten eerste omdat het hard is, en ten tweede omdat het tegen warmte kan. dit je al eerdernoemde dat de Motor toch op z'n minst max. 95'C en normale verf daar niet echt tegen kan.

T is maar een mededeling hoor.
je bent verder lekker bezig.

Mvg. Arthur
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #126

  • molen934
  • molen934's Avatar
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Posts: 213
  • Thank you received: 5
Ik denk dat Joop wel weet waar die mee bezig is Arthur;).

Die hittebestendige spuitbusjes stellen niet echt veel voor. Is dat nou een 36 DCD of een DCNF carb?

Jij had dat spruitstuk via via toch? Ik vind die gietstukjes van 150+ een beetje kostbaar, maar het is wel heel mooi dat je het kanaal naar de eerste en vierde cilinder een stuk verbeterd
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #132

Oh, ik ben niet boos, ik doe eigenlijk ook maar wat, en heb bewust deze kleine, lieve , prutsmotor genomen om mee te leren en te proberen... Als dat boek doorlees met al die berekeningen wordt ik al half mesjogge... Dus Arthur, niks aan de hand hoor.... En van mijn jeugd weet ik dat die kleine tufjes heerlijk uit te persen zijn, en janken als motorzagen....Maar vroeger wist ik niet dat ze kapot konden :P , althans ik deed alsof... Ik blijf erbij de SOHC van de 128 en ritmo is de fijnste van alle Fiat-motoren. SUPER MACHIEN....
Autos019.jpg

En dit is de slechste, maar ook die kan je leren waarderen ;)
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #136

  • abarth 850 tc
  • abarth 850 tc 's Avatar
  • OFFLINE
  • Senior Boarder
  • Posts: 70
  • Thank you received: 2
Als je autolak gebruikt is het geen probleem die kan tegen de hitte , vroeger toen ik oude motorfietsen had spoten we zelfs de cilinder er mee en die werden heel heet
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #143

  • Fiat1000TCR
  • Fiat1000TCR's Avatar
  • OFFLINE
  • Junior Boarder
  • Ones you have driven an Abarth you'll never change
  • Posts: 32
Oeh leuk die groene Fiat 128...
Zo een heb ik nog nooit gezien als ik eerlijk ben:-)

Mvg. Arthur

En walter , dat wist ik dan weer niet mij is altijd dat andere verteld ..
Weer wat geleerd:-)
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #145

Haha Arthur, te pakken !!! Dat is geen 128, dat is een Seat Sportcoupe 1430, die is op 127-chassis, maar met een 124-motor en een 128-bak...Althans de tandwielkast :lol: Is maar 200 keer in ons land verkocht, een batch van Leonard Lang zijn handel... Is geen schande om hem niet te kennen, tis een puzzel...
Last Edit: 6 years 7 months ago by Fiat Schmutzfink.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #146

  • Fiat1000TCR
  • Fiat1000TCR's Avatar
  • OFFLINE
  • Junior Boarder
  • Ones you have driven an Abarth you'll never change
  • Posts: 32
Hm maar ik zei toch ok dat ik die nog nooit had gezien..
Dus zoieso zei ik maar wat
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 7 months ago #149

  • molen934
  • molen934's Avatar
  • OFFLINE
  • Administrator
  • Posts: 213
  • Thank you received: 5
Ik herkende m ook niet, leek mij meer een 128 coupe ook :P
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.110 seconds