TOPIC: 903cc Coupe-motor in opbouw

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #177

  • Fiat1000TCR
  • Fiat1000TCR's Avatar
  • OFFLINE
  • Junior Boarder
  • Ones you have driven an Abarth you'll never change
  • Posts: 32
heb ik net even opgezocht...
en hier kijk....

Groetjes Arthur

Guy's 1430 (Seat)
Attachments:
Last Edit: 12 years 1 month ago by Fiat1000TCR.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #193

Heb motortje even laten rusten en ben even met de bok aan de gang geweest... Heb volgens mij inmiddels kopbouten met extra lengte gevonden, nu nog even heel goed opmeten...Voor de zekerheid :) Inmiddels mmet een 843cc begonnen om klaar te maken, just for fun and sale....
SDC12946.JPG


motorbok027.JPG


motorbok034.JPG


SDC12962.JPG


SDC13012.JPG


SDC13014.JPG


SDC13013.JPG
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #195

  • Firestone
  • Firestone's Avatar
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Posts: 190
  • Thank you received: 2
Mooi bokkie geworden, denk alleen bij het gebruik van de meters dat je steeds de sensoren moet overzetten, want uit ervaring weet ik dat zij niet qua waardes altijd gelijk zijn!
Forza ABARTH Italia
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #197

Jorg, alleen de VDO is lastig, heb ik geen zender, de andere meters zijn algemeen, en bovendien die voor oliedruk en watertemp zijn LADA, dat is echt precies hetzelfde als Fiat. Toernteller en Volt is gewoon via schema.. Is wel te doen...
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #228

  • Firestone
  • Firestone's Avatar
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Posts: 190
  • Thank you received: 2
Joop,welke/wat gebruik je dan voor de mechanische oliedrukmeter? ben op zoek naar een oplossing
Forza ABARTH Italia
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #230

Zal eens even een beetje updaten want das een tijdje terug....Tis wel koud in de schuur, 5 graden, maar ik heb nog wintervet van vele jaren over en ik merk het dus ietsje minder...Haha...
SDC13024.JPG


SDC13025.JPG


SDC13028.JPG


SDC13027.JPG

En toen bleek ik weer onderdelen nodig te hebben, die ik besteld heb bij Ricambi 500, omdat ze leuke gadgets hadden. Maar ik moet voor mijn andere motoren weer bij Martin willems bestellen..Alleen moet ik even een lijstje maken, wat ik allemaal nodig heb. Ik ben namelijk de originele 843cc Super-motor die in mijn 850 zat ook weer fris te maken....
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #231

Bokje is ook iets verder gekomen, al is het bescheiden. Ik heb het kolertje gepeotst en gespoten, het koper kon ik als loodgieterszoon niet zwart maken :( :P . Had Pa wel leuk gevonden....
Als de onderdelen van Ricmabi hier zijn kan het blok erin, en moet ik dus de dynamo en startmotor een beetje opfrissen. Bovendien blijkt de A112 Abarth verdeler niet in een GBC-kop te passen, scheelt 0,5mm....Ja, zo kom je altijd weer iets tegen. Ga het leidingwerk ook met koper doen, en moet nog op zoek naar een waterpomp en eesn snoeven hoe ik die oliekoeler nu ga integreren met fittingen en verlopen. Metrisch, BSP, JSP ik wordt er gek van.... Tis de bedoeling de nieuwe motor proef te draaien in de bok, en dan te checken en buiten de auto de kop na te trekken, en de klepjes weer te stellen....
SDC13017.JPG


SDC13014_2013-02-12.JPG


SDC13020.JPG


SDC13022.JPG

Voor Jorg moet ik helaas bekennen dat ik geen mechanische oliedrukmeter heb, maar een elektrische....
SDC13029.JPG


SDC13030.JPG
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 1 month ago #232

De mechansiche meter voor de oliedruk....Ik weet niet of je reeds een orignele Jaeger hebt gevonden, anders moet j eens zoekn op " leboncoin ", een Franse site met ongelofelijk veel oud spul....Zoek op Jaeger en struin de vele pagina's door. Prijzen verschillen erg, evenals de staat van het object. Daar is echter nog veel...
De ingang in de 600/850 motoren is meestal M12x 1,5 groot, en met behulp van koppelingetjes en koperleiding moet wel een verbinding lukken. En anders moet er een Smith's in...die zijn nog nieuw te koop zoals jullie vast wel weten....
www.leboncoin.fr/equipement_auto/433045500.htm?ca=17_s
www.leboncoin.fr/equipement_moto/352556592.htm?ca=17_s
www.leboncoin.fr/equipement_auto/409147130.htm?ca=17_s
www.leboncoin.fr/equipement_auto/410759509.htm?ca=17_s
www.leboncoin.fr/equipement_auto/381636101.htm?ca=17_s
www.leboncoin.fr/equipement_auto/249563080.htm?ca=17_s
Kijk hier maar eens even, volgens mij staan ze er wel bij uit die tijd....
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 3 weeks ago #245

Langzaam maar zeker gaan we door. De motor ligt lekke rin de bok en we gaan op zoek naar de resterende onderdelen om de boel draaiende te maken. Moet even opschirjven welek maten er nodig zijn om de olieleidingen aan te sluiten en dergelijke....
SDC13034.JPG


SDC13035.JPG


SDC13037.JPG


SDC13039.JPG


SDC13040.JPG


SDC13041.JPG


SDC13042.JPG


SDC13043.JPG
Last Edit: 12 years 3 weeks ago by Fiat Schmutzfink.
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 12 years 3 weeks ago #247

  • Firestone
  • Firestone's Avatar
  • OFFLINE
  • Gold Boarder
  • Posts: 190
  • Thank you received: 2
Ziet er goed uit vooral de klepdeksel, mis alleen de oranje strepen!!
Forza ABARTH Italia
The administrator has disabled public write access.
Time to create page: 0.310 seconds