Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: 903cc Coupe-motor in opbouw

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 6 months ago #248

Ach Jorg is maar gekkigheid, ik maak ze altijd rood of zwart en ik had geloof ik de spuitbus leeg, en ik zag toen die bus lichtblauw, en toen was het rap laar.... Oranje met blauw is toch Gulf ??? Of snap ik het niet goed ??? Had Veronica die kleuren dan ook ???? :)
The administrator has disabled public write access.

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 6 months ago #252

• Firestone
  • Firestone's Avatar
  • Gold Boarder
  • Thank you received: 2
Ja Joop ik bedoelde Gulf
Forza ABARTH Italia

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 6 months ago #254

Haha, verkeerde olievuldop dus :cheer: :ohmy: . Ik heb wel een zwak voor Castrol, maar ik werk bij de Shell, dus rij ik op Kroon en Valvoline :lol: . 15W40 in nagenoeg elke auto, behalve de Alfa TD 145 en de VW passat....10W40, vanwege de hydraulische stoters en de Turbo bij de Alfa... Morgen eens even kijken wat koper pijp kost en bochtjes, om de pijpies eens pas te maken...

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 4 months ago #364

Ja, ik weet het, ik was er heel lang niet, maar ik moest van alles doen voor anderen...En posten is dan iets wat erbij in schiet. Zo werken we nog steeds aan de TVR 3000M, en dat duurt iets langer dan we gedacht hadden. De Alfa 145TD besloot meteen maar een nieuwe waterpomp en dynamo te willen hebben, en ik werd gevraagds voor 2e Paasdag een toerrit in elkaar te draaien, en ik moest een 900T-busje tot leven verwerken. En dan zeuren ze je ook nog voor je verjaardag aan de kop...vrouwen...
SDC13130.JPG

SDC13134.JPG

SDC13135.JPG

SDC13020_2013-04-18.JPG

SDC13022_2013-04-18.JPG

Langzaam maar zeker is het pijp-fit werk klaar, en kunnen de vloeistoffen op hun plek. Zaterdag komt de waterpomp en die kan dan in de revisie, en dan op zijn plek...dan nog een paar slangen en koppelingen voor de oliekoeler en dan kan de bedrading op zijn plek...Tis een pens werk, dat heb ik tochwel onderschat jongens...Och doe ik wel even, dacht ik toen, ach als het klaar is, ben je alles vergeten ;) :lol:

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 4 months ago #365

• Fiat1000TCR
  • Fiat1000TCR's Avatar
  • Junior Boarder
  • Ones you have driven an Abarth you'll never change
Maar zeker heel erg leuk om te zien :-)
Groetjes arthur

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 4 months ago #366

• Firestone
  • Firestone's Avatar
  • Gold Boarder
  • Thank you received: 2
Waar heb je de flexibele oliekoeler leidingen vandaan?
Forza ABARTH Italia

903cc Coupe-motor in opbouw 6 years 4 months ago #369

Die zaten bij de oliekoeler, maar als ik slangen moet hebben, dan gaan we naar Van de Riet Landbouw mechanisatie en daar kan je ze laten maken op maat...Tis gewoon hydrauliek in feite, dus gaan ze daar allemaal heen, ook Erik Wevers en Gerrit Haverkate... Het is ongekend wat men daar op voorraad heeft aan koppelingen en wartels...IK moet alleen binnenekort eens even opschrijven wat ik nodig heb, en dan alles opmeten en laten maken...

903cc Coupe-motor in opbouw 4 years 9 months ago #487

Ik zal hier eens even updaten. Inmiddels heeft de motor al gedraait, al ervaar ik dezelfde problemen als Bob, dus ik moet met de sproeiers aan het werk, en dat is een hoop geƫxperimenteer. De motor en de verse wisselbak hangen aan elkaar en de rubbers voor de steunen zijn binnen, dus gaat ie er spoedig in. Gaskabel, chokekabel en koppelingskabel zijn nieuw besteld en op de koppelingskabel gekomen. Zal er dinsdagavond eens even aan beginnen. maar nog een paar plaatjes van de vervlogen maanden. Kleppendeksel bewerken, en venturi's kleiner maken en dan hebbebn we het nog niet over de bekabeling gehad...
Attachments:

903cc Coupe-motor in opbouw 4 years 9 months ago #488

En nog even een probeersel met nog meer plaatjes, hoofdzakelijk van de motorbok.
Attachments:

903cc Coupe-motor in opbouw 4 years 9 months ago #490

Een motor in een bok plaatsen is vooral een hoop meet en denkwerk, tenslotte moet je het zo maken dat er eventueel ook weer een andere motor op een eenvoudige manier inpast. Dus eigenlijk moet je over de bekabeling ook goed nadenken en eenheidsstekkers maken, waaraan later ook andere kabels met dezelfde functies gestoken kunnen worden. De VDO-toerenteller deed het niet, maar die kwam ook helmaal uit Schleswig Holstein, en had na bekijken water gemaakt....gaan we nog fixen...
Attachments:
Time to create page: 0.117 seconds